lördag 7 januari 2017

ATT BARA VARA

Vilken tid det tog det där att " Bara Vara " Vad nu det är.
Njuta ,lagom,se,höra, uppleva,tänka,känna eller våndas.
Jag våndades mest när jag var ung. Rädd att inte duga.
Se bra ut...orka,prestera .....välja rätt och vara så bra det gick.
Vilken tid det tog att förstå. Att helt ensam kunna välja .
Välja tid,saker,energi,glädje,sorg,arbete,eller sin egen Känsla.
Sin känsla just i stunden man Är. Och Vad man är. Just då.
Det är oerhört starkt när man som jag kommit fram...till känslorna. Och att kunna styra dom. Känna helt rätt,eller fel.
Dagarna numer är rätt enahanda och likadana.Men Ljuvliga.
Se ...förstå ...välja ...det bästa för just Mig är underbart.
Ni män som försökt styra mig...Ni gick helt bet..eller hur?        Jag lämnade er ...för att Bara Vara. Att förstå mig själv.
Kanske finns han därute som kan ge mig utrymme och tid.
Men kan känna som så....att ...Om inte....så tänker jag ...
Bara vara ...njuta ...se ...höra och uppleva precis Allt jag missade då för  längesedan när jag var ung och inte förstod.

                                       Att Bara  Vara   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar